VAN ALLES WAT - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Monique Wielard - WaarBenJij.nu VAN ALLES WAT - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Monique Wielard - WaarBenJij.nu

VAN ALLES WAT

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

18 Mei 2010 | Nederland, Amsterdam

Blauwe Hap, carnaval, bezoek, Boardwalk Mas, nog een eiland..

Na terugkomst uit Aruba was ik door de Indonesische rijsttafel, die we daar hadden gegeten, op een idee gebracht. Bij ons op Sint Maarten kun je Indonesische rijsttafel bij je thuis laten bezorgen. Maar je moet wel met minimaal 10 mensen zijn. Nou, als dat de grootste uitdaging vormt?
En “blauwe hap” is bij de Hollander al net zo ingeburgerd als boerenkool lijkt me, dus het moest wel gaan lukken om daar liefhebbers voor te gaan vinden. En dat was ook zo, en gelukkig niet alleen Hollanders. Uiteindelijk, na wat geschuif met data, hadden we 15 mensen bij elkaar, gezellig.
Tafels en stoelen bij elkaar gesprokkeld om 1 lange tafel te kunnen maken op de porch.
Wat denk je? De hele week is het kastelenweer, strakblauw en hartstikke warm en op de bewuste zaterdag, toen John en ik de boel klaar gingen zetten ’s-middags, spoelde het eruit.
Zo erg zelfs, dat we op het pooldeck moesten hozen. Gelukkig hebben we flinke zonneschermen hangen die ook uitstekend dienst kunnen doen als regenscherm. Zo gezegd, zo gedaan.
Gelukkig werd het eind van de middag droog en konden we genieten van onze Indonesische rijsttafel. En het was heerlijk en reuzengezellig!

Toen brak carnaval weer aan. Met de Grand Parade op donderdag 29 april.
De optocht was weer prachtig. We hadden niet zo’n goede stek als vorig jaar en hebben beduidend minder foto’s gemaakt, maar erbij zijn en de sfeer meemaken is het belangrijkste en die was weer top! Wat een prachtige kostuums.

Koninginnedag, zijn we naar Karakter getogen op Simpson Bay. Daar zou een vrijmarkt zijn op het strand voor de kinderen, en de hele dag Hollandse hapjes. We waren niet al te vroeg en toen we aankwamen was van de vrijmarkt niet veel meer te zien. Maar ik heb het nog nooit zo druk gezien daar. Het leek wel Scheveningen. We konden bij Karakter toegangskaarten krijgen voor de afterparty bij Bliss. Daar zijn we ’s avonds heen geweest, maar dat hadden we zo gezien. Toen we rond 23.30 uur binnenstapten, waren we nog net niet de eersten. Dat waren een paar dronken toeristes die geheel gekleed in het zwembad lagen…

Vorige week zondag mijn visite uit NL opgehaald van de airport. Gut, wat een bleke bekkies komen er uit zo’n vliegtuig, in dit geval de Air France uit Parijs. (En wat kunnen die gruwelijk verbranden, in onze tropenzon, aiiiii. M’n familie, was later in de week, zo rood als kreeftjes).
We zijn eerst met ze gaan eten aan het water, en toen de sleutel opgepikt van het huis waar ze verbleven, ze daar geïnstalleerd en lekker bij laten komen van de vlucht, en natuurlijk het tijdverschil van 6 uur.
De volgende dag ben ik met ze gaan rijden over het eiland. Zij kennen Curaçao en verbaasden zich ook over het grote verschil met St. Maarten qua natuurschoon.
Bowie slofte want die kreeg een voorraad hondentraktaties uit NL. Vrienden voor het leven dus.
Inmiddels zit het bezoek er weer op. Maar de aswolk gooide weer bijna roet in het eten, qua vertrek dan. De KleM was al met vertraging vertrokken vanaf Schiphol, maar moest ook nog eens flink omvliegen, vanwege die aswolk. Bovendien was er kennelijk iets met 1 van de banden van het vliegtuig aan de hand. Al met al vertrok mijn familie rond 19.00 (!) uur i.pv. 13.00 uur.

John kan inmiddels weer een eiland aan zijn lijst toevoegen: hij reisde afgelopen week af naar St. Thomas (US Virgin Islands) voor zijn werk, ach…

Afgelopen zaterdag, de Boardwalk Mas bezocht in Philipsburg, erg leuk!
Ik weet niet precies wat de achterliggende gedachte is, maar het werd in ieder geval voor de zesde keer georganiseerd door het toeristenbureau, en volgens mij is het bedoeld om het culturele leven op het eiland onder de aandacht te brengen. In het cultureel centrum van Philipsburg was afgelopen weekend de musical: Wizard of Oz te zien. Een hele stoet hiervan liep ook mee op de Boardwalk.

En nu gaan we weer serieus aftellen voor Nederland, het schiet weer op.
Ik weet in ieder geval nog een paar die aan het aftellen zijn, maar dan voor Sint Maarten :-).

• 18 Mei 2010 - 16:50

H&K:

Counting down... :)
    xxx

• 18 Mei 2010 - 17:17

Cor Oomen:

ik mis één foto van jou Moniek in de carnavalsparade. Volgens veel beter daar blijven al was het alleen maar vanwege het weer daar. See You. Cor

• 20 Mei 2010 - 03:59

Linda Ros:

Die rijsttafel smaakt naar meer, jammer dat ik niet zoveel vrienden heb, hi hi. Maarre ik denk dat ik volgend jaar maar weer carnaval kom vieren maar dan moet ik wel bij jullie logeren, erg he?

• 12 Juni 2010 - 16:33

Ina:

Hoi Jo&Mo,
    deze reactie hoort eigenlijk onder jullie volgende reisverslag..nl het mooie Oosterhout :-)
    Ik vond het leuk jullie even weer gezien en gesproken te hebben. Ga jullie nu digitaal volgen!
    nog een fijne week in ons kikkerlandje en tot mails!
    Liefs Ina