DOGGY MIXER FUNDRAISER - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Monique Wielard - WaarBenJij.nu DOGGY MIXER FUNDRAISER - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Monique Wielard - WaarBenJij.nu

DOGGY MIXER FUNDRAISER

Door: John en Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

15 Mei 2011 | Nederland, Amsterdam

Afgelopen week stond een paginagrote advertentie in de Daily Herald over een Doggy Mixer Fundraiser bij de Buccaneer Beach Bar. Dit wordt georganiseerd door SMART (Sint Maarten Animal Rescue Team). Dit zijn vrijwilligers die zich ontfermen over zwerfhonden en -katten. Op ons eiland lopen nl nogal wat beestjes rond die ' afgedankt' zijn. Al deze straydogs en straycats zorgen zelf ook weer voor nageslacht en zo blijft het balletje rollen. De vrijwilligers gaan op pad om de dieren te voeren en indien mogelijk te vangen en te steriliseren / castreren. Als er een baasje gevonden kan worden heeft die hond of kat mazzel, anders worden ze weer uitgezet of moet het beest helaas inslapen.

Maar goed, de SMART hield dus gisteren de Doggy Mixer. Je kon inschrijven voor wedstrijdjes Sit & Stay, Best Trick en Frisbeevangen. Wij met onze Bowie die kant op gelopen en ingeschreven. Normaal gesproken luistert-ie wel goed, maar ja, nu waren er wel heel veel andere honden waardoor hij kon worden afgeleid.

Er deden per wedstrijd ongeveer 10 honden mee, waarvan Bowie de enige Coconut Retriever was tussen de raspaardjes. De honden moesten een voor een hun kunsten laten zien en dit werd door een jury beoordeeld met cijfers.

Bij de Sit & Stay scoorde Bowie een gedeelde tweede plaats, dus moest nog een keer bepaald worden welke hond als tweede beste luisterde. En ja hoor, hij werd ' first runner up' (voor de leek: tweede dus). Hij ontving een goodiebag met speeltjes, 3 maanden kuur tegen teken en andere ellende, en baasje en vrouwtje een tegoedbon voor videofilms huren (zal wel de Dogwhisperer, Turner & Hooch, K9 en dat soort rolprenten worden).

Bij de categorie Best Trick hadden we de smaak te pakken en hebben we hem maar weer opgegeven. Dit was een spannende wedstrijd. Aangezien onze Bowie voor zijn 'beach sand flipovers' zandstrand nodig heeft, moest het hele spul, inclusief jury en publiek, 50 meter opschuiven, van de bar naar het strand. Daar was de jury dusdanig onder de indruk dat hij 30 out of 30 points scoorde. Echter, T-Bone was ook heeeeel goed en scoorde met zijn kunstjes ook volle bak. Weer een tweede ronde dus om de winnaar te bepalen. Daar moest Bowie zijn meerdere erkennen in de circusact van Golden retriever T-Bone. Die kon nl met zijn poot op een wipje een kurk lanceren en vervolgens in zijn bek opvangen. En high fives geven met zijn baasje. En 'dood vallen' na neerschieten, et cetera.

Na twee keer tweede plaats werden we een beetje overmoedig en schreven ook in voor het Frisbee vangen, wat Bowie nog nooit had gedaan. Daar scoorde hij 21 van de 30 punten, te weinig om bij de eerste 3 te zitten. Maar we zagen dat hij het wel leuk vindt, dus dat biedt variatiemogelijkheden.

Moe maar voldaan hebben we vervolgens een hapje gegeten en meegedaan aan de fundraiser raffle. En toen werd duidelijk dat Vrijdag de 13e inderdaad voorbij was, want ook hier hadden we prijs! Bowie en de andere honden werden door de aanwezige kinderen vetgemest met treats. Zoveel zelfs, dat hij op enig moment ' bedankte'.

Voor de foto's: zie ook Twitter.
Tot de volgende maar weer.

• 15 Mei 2011 - 16:28

H&K:

Wij zijn zó trots op onze pleeghond (en zijn trainers :))!!!! Een kanjer is het, een natuurtalent! Dikke kus..

• 15 Mei 2011 - 18:02

Adje - Cor:

Bied voor ons mogelijkheden om hem wat extra lessen te geven voor volgend jaar.

• 24 Mei 2011 - 16:47

Tarci & Joop:

Weer eens wat nieuws vanuit St Maarten. En altijd maar weer die zon en altijd die lachende gezichten.
    Gaat dat niet eens vervelen zoveel plezier en zon ?
    Geintje, het gaat jullie nog steeds erg goed zien wij. Heel goed, geniet ervan en doe Bowie de groeten.