HEINEKEN REGATTA 2010 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Monique Wielard - WaarBenJij.nu HEINEKEN REGATTA 2010 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Monique Wielard - WaarBenJij.nu

HEINEKEN REGATTA 2010

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

10 Maart 2010 | Nederland, Amsterdam

De 30e editie van de Heineken Regatta zit er weer op. Het was voor ons de tweede keer dat we dit meemaakten. Nu we op een ander gedeelte wonen van het eiland, extra leuk, want we zitten veel dichter aan zee. Al die zeilen op zee was een prachtig gezicht, vanaf ons pooldek. Dus dat was genieten geblazen!

Het is wel onnoemelijk druk nu op het eiland, en in het verkeer is er bijna geen doorkomen aan, ook omdat de brug nu vaker opengaat. Maar allez, wel gezellig.
Iets minder “gezellig” was het kennelijk aan boord van de KLM, die vorige week aankwam met de nodige bemanningsleden voor de boten. Kennelijk moest er na de landing meteen politie en Kmar aan boord vanwege een vechtpartij…
Jan de Hollander laat zijn visitekaartje weer achter…
Het is nu vergeven van de Hollanders op het eiland en verdomd als het niet waar is: je pikt ze er meteen weer uit. Altijd van die types ertussen die menen dat ze alles mogen omdat ze zo zat zijn als een konijn, of gewoon omdat ze zo arrogant zijn. We hadden 4 feestavonden, op verschillende locaties, waar heel veel mensen op afkomen. Het sfeertje is echt geweldig leuk, heel relaxed en er valt geen onvertogen woord. Als je in de drukte per ongeluk tegen iemand aanloopt hoor je van de “lokalen” altijd excuses. En wie lopen er weer als lomperiken door de menigte heen te denderen? Juist, de mannen met de Gaastra, State of Art of McGregor-polo’s (met kraagje omhoog).

Zoals gezegd: de Heineken Regatta betekend ook vier avonden: partytime. Er werd natuurlijk van alles uit de kast getrokken.
De eerste avond, op Port de Plaisance, stonden John en ik op enig moment bij een kennis te kletsen. Hij stond met een stand op het feestterrein. Achter zijn stand, bleek later, had zo’n type zijn liters Heineken aan de planten staan geven, goed zat en gelukkig. (En dat moet je weten dat de dixie’s op nog geen 10 meter afstand stonden.) Hij kwam terug gewankeld en struikelde over een snoer langs de stand, en al de stroom viel uit in de tent van onze kennis. Niks geen sorry en hij liep zo door. Op dat moment schaam je je de ogen uit je kop tegenover je eilandgenoot over je landgenoot, kan ik je zeggen.

De eerste avond, op Port de Plasaince, was wat ons betreft, qua muziek, meteen de leukste, want daar trad de zanger van Toto en de gitarist van Surviver (eye of the tiger) op. Ze speelden de nodige bekende nummers waaronder Africa.
Vrijdagavond was het te doen op de Boardwalk in Philipsburg. Hier speelden diverse lokale bands. Het was heel druk en heel gezellig. Wij begrijpen nog steeds niet waarom, vorig jaar, deze avond op de Boardwalk was afgeschaft.
Op een gegeven moment raakten we nog in gesprek met een ploeg zeilers, uit de buurt van Oss. Leuk om hun ervaringen te horen.
Zaterdagavond viel helaas enigszins in het water, want het kwam af en toe met bakken uit de hemel in Marigot. Nu waren wij er pas laat en het vinden van een parkeerplaatsje was een crime, maar tegen 23.00 uur waren we aan de Waterfront van Marigot. Deze avond werd vnl. soca gespeeld en dat geloofden wij wel na een uurtje.
Zondagavond, de laatste avond, konden we lekker te voet, want Kim Sha Beach is vlakbij waar wij wonen. Met Mark en Lilian die kant op, nadat we eerst een, voor ons nieuw, Italiaans restaurant hadden uitgeprobeerd (en goed bevonden…)
De hoofdact, die avond zou Maxi Priest zijn, samen met Ziggy en Maikal X uit Nederland. Toen, om half 1 ’s-Nachts, Maxi Priest, nog niet was begonnen, besloten wij maar dat Maxi het ook wel zonder ons kon.
Wil je nog meer zien, check: www.heinekenregatta.com.

• 10 Maart 2010 - 17:49

Tarci & Joop:

Geweldig, die bootjes.
    Wij zijn jaloers !
    Nu ff snel naar het toilet (in de tuin)!

Groetjes,

• 10 Maart 2010 - 18:26

Marja En Henk :

Prachtig he.....

Trouwens wij zitten volgende week op Aruba en jullie zijn uiteraard welkom, kunnen we eventueel ff bijkletsen.

grtjs Mar en Henk

• 10 Maart 2010 - 18:58

Linda:

Was wel heel gezellig he, die Regatta??? Maar ja, die Hollanders!!! Het viel mij eerlijk gezegd ook al op dat met al die medelanders de sfeer heel anders is als bij een concert in NL. Maar het weer was weer wel heel hollands, koud en regen. Maar wat hebben we een lol gehad.

PS: Ik zag gisteren met eigen ogen dat de Nederlanders weer terug zijn gevlogen!!

• 11 Maart 2010 - 20:00

Cor O.:

Volgens mij is het alleen maar party-time op het eiland. Geweldig. Heb wel meteen mijn Gaastra shirt uit gedaan Moniek.
    Groeten Cor.

• 20 Maart 2010 - 16:33

Henk De Jong:

Hoi John en Monique. Weer een mooi verslag van jullie ervaringen. Je ziet, ik houd alles bij en begrijp dat je een andere woning hebt. Waar wonen jullie nu, schiet er een een paar plaatjes van, kunnen we daar ook een indruk van krijgen. Veel geluk en plezier!!