UPDATE - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Monique Wielard - WaarBenJij.nu UPDATE - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Monique Wielard - WaarBenJij.nu

UPDATE

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

18 November 2009 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal!
Even een korte update vanuit de Carib.

WATEROVERLAST
Gisterenmorgen, met mijn ontbijtje, naar binnen moeten vluchten vanwege een tropische bui.
Het ging zo tekeer dat ik het ook onder de overkapping (en die is niet klein!) niet droog hield.
Het werd zo donker dat ik de lichten aan moest doen in huis, en het was volop aan het onweren. Op een gegeven moment keek ik naar buiten, aan de zijkant van het huis, en ik wist niet wat ik zag: een complete, snelstromende rivier kwam voorbij! Deze zou niet misstaan om in te kayakken. Ik heb mijn filmcamera gepakt om bewijs te hebben, ’s-avonds voor John, haha. Het leek alsof een zwembad, schuin bij onze achterburen, aan het overstromen was.
Ons zwembad gelukkig niet, maar het zit wel weer tot zijn nok toe vol.
Even later keek ik vanaf het pooldek naar beneden, aan de voorkant, waar mijn auto stond geparkeerd. De voortuin was veranderd in een meer, mijn auto stond tot aan zijn assen in het water. Leve de SUV!
Afijn, dit duurde een aantal uurtjes en toen het even later weer enigszins te doen was, ben ik boodschappen gaan doen. Wat je dan allemaal ziet…tjongejonge. Het begon al in onze tuin beneden. Er liggen normaal gesproken al de nodige leidingen bloot, maar daar zijn er nu nog een aantal bijgekomen en het ligt vol met modder. De Billy Folly Road is de weg om onze wijk uit te komen. Nou dat was weer een avontuur. Ik had beter een bootje kunnen pakken. De wegen lagen, of weer vol met modder en brokstukken, of er lagen nog plassen waar je bijna niet overheen kon kijken.
Ik weet niet waar al het geld blijft, vanuit NL, om wat aan de infrastructuur te doen, maar er is in ieder geval niets van terug te zien. Eigenlijk weet ik het wel, het verdwijnt n.l. in de zakken van een aantal hoge heren hier, waarvan de oprijlaan er wel strak bijligt!
Oh ja, en naar een megarotonde bij de airport, waar niemand op zit te wachten. Maar dat is de poort naar het eiland en daar kom je leuk voor de dag bij de toeristen. Moet je eens in de woonwijken bij de mensen gaan kijken, waar het echt hard nodig is, daar gebeurt helemaal niets. Je wilt niet weten hoeveel woonwijken hier zijn waar nog volop onverharde wegen liggen.
Wat wel weer lekker was, was de temperatuur: SLECHTS 24 graadjes, YES!
Maar, een paar uurtjes later, scheen de zon weer volop en liep het kwik weer op naar boven de 30.
Vanmorgen, in de krant, stonden de nodige foto’s van de wateroverlast. Een rotonde (ook brandnew notabene) was compleet onder water gelopen. Wat bleek: de afwatering zat vol met zooi, tot een complete pallet en een ladder toe. Dat bedoel ik maar weer,met de troep lekker van je af gooien, allemaal in het kader van: is niet mijn probleem.
Misschien hadden we met al dat water een vooruitziende blik gehad, want:

KAYAKKEN
Afgelopen zondag hadden we besloten om eens sportief te doen: kayakken. Er had een artikel in het plaatselijke suffertje gestaan hierover. Er waren 3 routes uitgezet: een van 5,8 en 20 km. Nou, wij als beginners, leek 5 km op de zondagmorgen wel aardig. We moesten ons om 08.30 uur melden op Kim Sha Beach. Verdorie, het was nog druk ook! Wat bleek? Het waren gewoon wedstrijden. Dat stond er even niet bij in de krant. Wat nou op het gemakje peddelen voor beginners? Maar wij besloten ons niet gek te laten maken en gewoon bij ons oorspronkelijke plan te blijven: lekker op ut gemakje peddelen dus. Via Kim Sha, onder de brug door, de lagoon op, kloksgewijs om Explorer eiland heen en weer retour. Maar, de eerlijkheid gebied mij te zeggen, dat wij het toch niet helemaal konden laten om een beetje door te peddelen. Tja, toch dat wedstrijdelement?
Afijn, we eindigden in de middenmoot, in zo’n 57 minuten. Niet slecht voor beginners, toch?

nabrander: ik Twitter nu ook

zie foto: Bowie met zijn speelkameraad

  • 18 November 2009 - 20:35

    Hanneke:

    Ze twittert, ja hoor ...! Toch wel erg vooruitstrevend en hip voor een dushi.. :)
    xxx
    H&K

  • 18 November 2009 - 20:49

    Joop:

    Wat is dat nou weer twitteren ? Is dat net zoiets als kwetteren maar dan anders ?
    Een idee wellicht is het laten bouwen van een afwateringskanaal naast je huis. Ik ken nog wel een mannetje dat dat kan !
    Geniet ze, wij zijn over ruim 2 weken weer in de buurt !

    gr
    Joop en ook van Tarci

  • 18 November 2009 - 20:52

    Hanneke:

    En ik ben jaloers op Joop ..

    kus
    H&K

  • 21 November 2009 - 15:38

    Syl:

    Hi Jo en Mo,

    Hier even een berichtje uit Plettenberg Bay, Zuid Afrika. We hebben Kaapstad, Addo, Graaf Reinet al achter ons gelaten. Zijn ook al op safari geweest. Wat een prachtig land met een overweldigende natuur. En heerlijk eten! Kortom we vermaken ons prima. Het weer is nogal wisselvallig, vandaag hebben we een prachtige dag gehad. Morgen reizen we verder naar Oudtshoorn. Daarna nog naar Stellenbosch (heerlijk die wijnen hier) en daarna als afsluiting nogmaals Kaapstad.

    Veel liefs,
    Peer en Syl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Monique

een digitaal dagboek bijhouden van onze voorbereidingen naar en verblijf op Sint Maarten

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 97438

Voorgaande reizen:

01 Juni 2008 - 02 Juni 2012

Sint Maarten

22 Mei 2009 - 29 Mei 2009

Puerto Rico

Landen bezocht: