EEN TIJD VAN KOMEN EN GAAN EN EEN NIEUWE LOGE - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Monique Wielard - WaarBenJij.nu EEN TIJD VAN KOMEN EN GAAN EN EEN NIEUWE LOGE - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Monique Wielard - WaarBenJij.nu

EEN TIJD VAN KOMEN EN GAAN EN EEN NIEUWE LOGE

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

07 Juli 2008 | Nederland, Amsterdam

Hallo lieve allemaal,

wisseling van de wacht

Afgelopen week en de komende week staat in het teken van: wisseling van de wacht.

Twee stellen zijn weer (definitief) naar Nederland vertrokken en die hebben we uitgezwaaid op de airport. Ook deze week gaan weer twee gezinnen vertrekken van “onze club”.
Maar dat betekent ook dat er nieuwe mensen vanuit NL deze kant opkomen. Wij hebben, alweer 5 weken (!) geleden, het spits afgebeten van deze nieuwe lichting.

Afgelopen woensdag is het tweede stel gearriveerd. We zijn eerst naar Sunset Beach Bar gereden om de kist binnen te zien komen. Dat blijft spectaculair om te zien, zo vlakbij en we hebben het ook voor de nieuwkomers gefilmd. Na de touchdown, op het gemak naar de ontvangsthal gereden, dat is wel relaxt hier.
En dan sta je zelf, mensen te begroeten die hier komen wonen. Best raar hoor, ik vind dan ook dat de tijd vliegt hier.
Er was weer een gezellige ontvangst geregeld in Oyster Pond.

Gisteren, aan het eind van de middag, arriveerde het volgende gezin: met twee kinderen en een hond. Zij werden opgevangen in hun tijdelijke huisvesting. Er werd gezorgd voor een hapje en een drankje, en wat ook heel tof is: je ijskast zit al vol met boodschappen, als je aankomt, zodat je even vooruit kunt.
Maar, er deed zich een klein probleempje voor: in deze accommodatie zijn geen honden toegestaan. Hun eigen huis is nog niet helemaal klaar, dus… ik dacht, ach…
Laat ook deze hond maar weer bij ons komen. Het is een schat van een labrador en gisterenavond hebben John en ik ‘m meegenomen voor 1 a 2 weken (?) tot zij in hun huis kunnen.
Ik verbaas mij erover hoe makkelijk en lief de hond is. Heeft hij eerst al moeten vliegen, wordt hij door wildvreemde mensen meegenomen achter in een auto, naar een vreemd huis. Mist natuurlijk zijn vrouwtje en baasje en heeft het warm hier, maar hij doet het geweldig!

Woensdag en zondag nog een keer uitzwaaien met de hele ploeg op het vliegveld, en vrijdag komen de laatste nieuwe aan. Dus dat zijn weer een paar ritjes richting airport deze week.

stranden

Zaterdag weer een nieuw strand ontdekt: Plum Bay Beach aan de Franse kant. Oftewel: Plage de Baie aux Prunes. Dit was op aanraden van de benedenbuurman. En het beviel ons prima, echt zo’n strand uit een vakantiefolder en lekker rustig. Maar wel een strand waar bijna alleen maar blanke Fransen komen, dit in tegenstelling tot Great Bay, waar we gisteren zijn geweest. Hier komen veel meer lokale gezinnen en ik moet zeggen, dat ik dat sfeertje toch ook heel gezellig en levendig vind.
Wat heel gaaf was, was dat we op een gegeven moment werden geroepen door een meneer die in zee lag. Want even verderop zwom een zeeschildpad! Niet zo’n grote, maar ontzettend leuk om te zien. Het beestje heeft de hele middag voor de kust gezwommen. Ik heb foto’s gemaakt, maar dat valt nog niet mee. Een jongen, die bij ons zwom, vertelde dat de schildpad waarschijnlijk terug wilde naar zijn geboorteplek, in dit geval de Salt Pond. Alleen is het onmogelijk om daar te komen voor het beestje. Want dan moet hij een heel stuk strand over, en bebouwing, en een drukke weg.
Een paar weken geleden stond hier trouwens een stuk in de krant met foto, over een leatherback schildpad, die eieren had gelegd op een strand.

Even later kwam een meisje met een jonge python om haar nek het strand op, nou ja! Er werd gezegd dat hij uit de zoo was ontsnapt (?) Dit soort dingen maak je natuurlijk in NL niet mee.
Wat ook grappig was: op een gegeven moment komt een oudere dame het strand oplopen in nette “zondagse” kleding. Het zal mij trouwens niet verbazen, als ze recht uit de kerk kwam, want dat gebeurt hier nog veel meer dan in NL. Ze stapte door, en door en door en liep zo met haar kleding aan, de zee in en heeft een poosje gebadderd tussen de anderen en liep vervolgens, met natte kleding weer weg.
Zo maar een zondag aan de beach dus.

Afijn, kijk maar weer naar de foto’s (oh ja, we hebben ook gezinsuitbreiding bij de kattenfamilie) en we mailen, bellen, of msn-en weer!

Voor wie in NL op vakantie gaat: geniet ervan!

• 07 Juli 2008 - 19:29

Astrid:

Hi there,

Wat een verhalen, geweldig om te lezen dat het jullie zo goed gaat. En zo zie je maar, nog maar een paar weken geleden kwamen jullie zelf als nieuwkomers aan en nu ontvangen jullie alweer nieuwe collega's. Dat moet toch geweldig zijn, jullie weten als geen ander wat hen te wachten staat en hoe zij zich voelen.
    Het is me trouwens een mooie beestenboel daar bij jullie. En tja, wie zegt er nu geen ja tegen zo'n chocoladebruine labrador....wat een poepie. Maar nu niet straks met het bericht aankomen dat je ook nog een python of een waterschildpad geadopteerd hebt, he.
    Inmiddels is inderdaad de schoolvakantie bijna aangebroken. Nicole heeft afgelopen weekend JULIA gespeeld in Romeo en Julia, zoooooooooo romantisch. Het was geweldig!!
    Maurice neemt volgende week afscheid van zijn basisschool. Hij speelt in de afscheidsmusical RASHID, de rapper...nou ja!!! Nou luitjes, tot snel maar weer.
    Veel liefs van ons!!
    As, Bart, Nicole, Maurice

• 08 Juli 2008 - 05:41

Tineke:

het gaat jullie wel goed daar, je bent al een echte rot in het vak, mensen uitzwaaien en nieuwe binnenhalen. jullie gaan nu ook tot de oude garde behoren. heel lief die labrador, en wat een makkelijk beest. blijf genieten zouden wij zeggen,
    groetjes rob, tineke en nicolle

• 08 Juli 2008 - 07:07

Cor O.:

dus toch aspiraties voor ee asiel ?
    Ik blijf het volgen.

deze week gaan we op vakantie naar Zuid Frankrijk, dus mogelijke reacties blijven even uit. Groetjes John en Moniek

• 08 Juli 2008 - 16:23

Ank:

ik vind het erg leuk om jullie ervaringen daar te lezen. Ben je daar nu al weer 5 weken? wat gaat het toch snel.

groetjes en geniet ze.

ANK

• 14 Juli 2008 - 17:32

Hans & Jacqueline:

Hallo Monique & John, het blijven van die echte 'vakantie/sprookjes'-verhalen en foto's en dat moet toch wel aangeven, dat jullie het daar goed naar jullie zinnen hebben; mooi zo en houden zo!!! Hoe kan er het beste telefonisch contact met jullie gelegd worden => gewoon jullie oude gsmnummer gebruiken? Stuur zo mogelijk ff een mailtje via het Mijkenbroekadres. En houdt verder de vakantie-/sprookjessfeer er goed in. Groetjes vanuit ons kikkerlandje met vandaag zowat de eerste zomerse dag.