HOME SWEET HOME - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Monique Wielard - WaarBenJij.nu HOME SWEET HOME - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Monique Wielard - WaarBenJij.nu

HOME SWEET HOME

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

20 Juni 2008 | Nederland, Amsterdam

Goed nieuws: we hebben een huis gevonden!
Van iedereen hoor je dat het een crime is om hier iets betaalbaars te vinden. Nou klopt het wel dat de huizen schandalig duur zijn, maar ik vind dat we niet mogen klagen en toch vlot iets hebben gevonden uiteindelijk.
Nadat we meer dan 10 huizen hebben gezien hebben we wel een aardig beeld gekregen van het eiland, en waar we wel of niet willen wonen. We komen nu in Cole Bay te zitten. Dat is lekker centraal gelegen op het eiland. Zowel naar Philipsburg, als naar Marigot op het Franse deel, is dichtbij. Ook voor John, naar zijn werk, is het niet ongunstig gelegen. In ieder geval aan de goede kant van de brug, die zeker in het hoogseizoen, nogal eens open staat voor de plezierjachten. Als je maar met dollars wappert, gooien ze hem al open kennelijk, buiten de vaste tijden om.
Het huis heeft een prachtig mooi uitzicht over Simpson Bay en de landingsbaan van het vliegveld. (Dus ALS je komt, zien we je landen, en dan hebben we nog genoeg tijd om naar het vliegveld te komen rijden.) Ook is het huis heerlijk op de wind gelegen. Van alle huizen heeft deze de grootste porch die we hebben gezien, dus genoeg gelegenheid om heerlijk buiten te zitten en er is altijd wel iets te zien. Gasten vanuit NL, die bij de vorige bewoner logeerden, waren de porch niet af te slaan, dat zegt genoeg!
Het is verder een lekker ruim huis met 3 slaapkamers en iedere slaapkamer heeft zijn eigen badkamer. De woonkamer en keuken zijn ook lekker groot.
De huisbaas is ook een Nederlander, dus dat communiceert makkelijk als er iets is. Hij heeft plannen om in het appartement eronder te komen wonen. Lekker dichtbij als er iets opdoet. Ook zou hij plannen hebben om een zwembad in de tuin te gaan aanleggen. We zien het wel t.z.t.

We hebben van het verhuisbedrijf begrepen dat de container met onze spullen in week 28 gaat varen, dan zou het omstreeks 19 juli hier moeten zijn. Dus dat duurt nog even, maar we zitten hier prima en dat geeft ons voldoende tijd om e.e.a. voor te bereiden.
Maar ik kijk wel uit naar mijn eigen spulletjes moet ik zeggen. Vooral al onze cd’s! Die paar die ik mee had genomen kan ik nu wel dromen. Maar gelukkig is er Nederland FM op Internet en kan ik gewoon naar Arrow Classic Rock luisteren. (En, Peter, hoe was het Arrow Classic Rock Festival???). Alhoewel de plaatselijke zender, vanuit Philipsburg, ook niet gek is.

Wat ook leuk is: we hebben een loge voor anderhalve week. Het hondje van een collega is, zolang zij naar NL zijn, bij ons te gast. Ik heb hen naar het vliegveld gebracht en ben met hun hond teruggereden. Hij is gek op autorijden, als je het portier opent zit hij er eerder dan jijzelf. Tijdens het rijden komt hij stijf tegen me aan staan op de middenarmsteun. Trouwens, hij volgt me overal als een schaduw, maar dat doet ie ook bij zijn eigen “vrouwtje”. T’is een echte vrouwengek, volgens zijn baasje.

Morgen moet het Nederlands elftal weer aan de bak. Ook hier leeft het volop. Je ziet steeds meer auto’s met allerlei Nederlandse attributen rijden. De oranje gadgets, die wij hebben gekregen tijdens ons afscheidsfeest hebben ook hun plaatsje gevonden in onze auto (bedankt nog, Ger en Suzan en collega’s van de DOO!) We gaan natuurlijk kijken en duimen voor ze!

Eigenlijk verwacht ik, terwijl ik dit typ, dat de stroom er ieder moment uit knalt. Bijna de hele week al, hebben we in de middag een paar uur zonder stroom gezeten. Maar het gaat vandaag nog steeds goed. We hebben gehoord dat de generator op het eiland, zijn beste tijd heeft gehad. En om hem een beetje te ontzien wordt iedere dag een gedeelte van het eiland een paar uur zonder stroom gezet. Kennelijk is er een nieuwe generator aangeschaft, maar dat gaat nog even duren.
Wat ook wel grappig is, zijn de spandoeken die nu op het eiland hangen (zie foto). Sxm is kennelijk de 3e bestemming in de wereld op vakantiegebied en de 1e in het Caribische gebied en dat willen ze weten ook natuurlijk. In de krant (de Daily Herald) stond afgelopen week ook een stukje hierover en werd de bevolking er nog eens fijntjes op gewezen dat ze de toeristen vriendelijk tegemoet moeten treden. Logisch, want alles draait hier op het toerisme.

We gaan weer weekend vieren en het eiland verder ontdekken met z’n drieën.

byebye

• 22 Juni 2008 - 13:43

Cor Oomen:

Blij dat jullie een home hebben gevonden. Komt dus allemaal goed. Afgelopen week eindelijk de BFR dag gehad. Voorstel voor ander beleid gaat de pijplijn in. eze week teambuildingdag.
    Marjolein is geslaagd voor haar HAVO. Dus en zorg minder. Half juli loting voor de vervolgstudie. Over ruime 2 weken vakantie.

• 23 Juni 2008 - 15:23

Rielle:

Hai, ik ben een meid van 20, je kent me niet maar ik ben erg nieuwsgierig of je mij misschien kunt helpen. ik wil graag werken op Sint maarten, het liefst met gehandicapten of anders met ouderen, jeugd etc. misschien kun je mij opweg helpen met een naam van een instelling? alvast bedankt! veel plezier nog daar!
    rielle_lovely@hotmail.

• 23 Juni 2008 - 20:42

Anjo En Stephan:

Hoi Monique en John,

Leuk te lezen dat jullie al een auto en een huis hebben en een hond (tijdelijk dan).
    Het gaat helemaal goed komen met jullie op St. Maarten.
    Wij wensen jullie nogmaals veel plezier en geniet er maar van.

groeten
    Anjo en Stephan

• 24 Juni 2008 - 06:12

Nicolle:

Leuk dat jullie een huis hebben gevonden!! Dat is wel handig dat je dan bij delandingsbaan zit, dan hoef je idd niet te vroeg van huis. Ik moet daarentegen woensdag nacht om half 3 ongeveer gaan rijden om me ouders te halen. Hopen dat ze er op tijd zijn.
    Veel plezier nog daar en lekker klussen..

Groetjes
    Nicolle

• 27 Juni 2008 - 12:24

Marijke& Rebecca:

Hoi Monique en John,

Nou wat gaat het toch snel daar met jullie hé.
    Wat een leuke verhalen allemaal.

En ook al een tijdelijk huisdier, ziet er echt lief uit.

En zijn jullie ook al aan het verkleuren, wel een beetje blank blijven hoor.

Geniet lekker, en blijf gezond.

Heel veel groetjes Marijke&Rebecca

• 27 Juni 2008 - 20:06

Sander En Cisca:

Leuk, om jullie verhalen te lezen! Vandaag over 2 weken zitten wij in het vliegtuig... Het begint nu echt op te schieten. Wat fijn dat jullie al een huis hebben gevonden!! Nou, tot over 2 weken en groetjes daar!

• 02 Juli 2008 - 11:19

De Interceptiegroep:

Hee daar samen.
    Vanuit het broeierig warm Nederland (onweer op komst) een kort berichtje vanuit de interceptie.
    We volgen met belangstelling jullie escapades. Het gaat allemaal nog zeer voorspoedig zo te lezen. Gelukkig. Je hoeft ook nog geen heimwee te hebben hoor. Alles blijft zoals het was. Nederland verloor de kwartfinale (maar dat zul je al wel weten) Rasmussen is twee jaar geschorst maar krijgt wel 7ton van de Rabo, na een beetje zon komt er wederom een plensbui (is al aan de gang in Roosendaal)is het kabinet nog steeds onze knip aan het uitknijpen, en viert Nederland de komende weken de vakantie. Wat in ieder geval minder file betekend)
    De afgelopen weken is de vader van Rens ziek geworden en inmiddels al overleden. (heel snel allemaal), is zowel Paul als Joep goed door de griep overmant geweest, is Harry ziek naar huis gegaan ivm ontstoken slokdarm, is Emma Milsom bij ons ter reintegratie aan het stage lopen,en wordt het drukker en drukker. Niets bijzonders dus.
    Geniet verder zoals je nu aan het genieten bent.
    Veel groetjes van ons allemaal en blijf vooral schrijven.

Ingrid