NIEUWE AUTO - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Monique Wielard - WaarBenJij.nu NIEUWE AUTO - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Monique Wielard - WaarBenJij.nu

NIEUWE AUTO

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

16 Juni 2008 | Nederland, Amsterdam

De eerste zoektocht, n.l. een nieuwe auto vinden, is al gelukt!

We hebben een groene Nissan X Trail van 2005 over kunnen nemen. Vorige week hadden we er al een proefrit mee gemaakt, en dat was prima bevallen. Hij rijdt heerlijk, en heeft van alles erop en eraan zitten, zoals donker glas en een groot sunroof. Het is een 4 wheel drive met 2,5 liter motor. Maar gezien de toestand van de wegen hier en de soms hevige regenbuien, geen overbodige luxe. Neem daarbij de soms, hele steile wegen en ik denk dat we hiermee een prima auto hebben voorlopig. We zijn er in ieder geval heel blij mee.

Afgelopen vrijdag had John hem al meegenomen en zijn we hem gaan verzekeren (tijdens de voetbalwedstrijd NL-F, die daar aanstond). Dit was vlot geregeld, maar toen moesten we nog een kenteken regelen. We hadden al verhalen gehoord van mensen dat zoiets een halve dag kon duren vanwege het op en neer sturen tussen de verschillende instanties. Maar dat viel bij ons reuze mee, moet ik zeggen. We zijn maandagmorgen naar de Census Office (de gemeente) gegaan. Eerst in de rij met de papieren en afrekenen. In dit bedrag zit trouwens tevens de wegenbelasting. Toen naar het volgende loket voor de kentekenplaten. Normaal gesproken moet je tussendoor naar het keuringsstation op en neer, voor je je platen krijgt, maar dat hoefde niet, want deze auto had nog een goedkeuring tot september, en hoefde alleen op naam gezet te worden. Vervolgens met de auto en kentekenplaten naar het keuringsstation en betalen om de auto op naam te zetten en voila. Ik denk dat het alles bij elkaar ruim een uur heeft gekost. Nou, dat doen ze in NL, bij een gemiddelde gemeente, niet sneller.
Toen we buitenstapten moesten we nog erg lachen, een meneer die bij de uitgang zat (een soort bewaker?), riep naar ons: Cool Man! Nou, dat vonden wij ook wel.

We hebben dus vanaf vrijdagmiddag zonder kentekenplaten rondgereden. Geen haan die hier naar kraait. We hadden wel besloten om maar op het NL'se deel te blijven, want op het Franse deel schijnt de Gendarmerie iets strenger te zijn. We hoorden later dat het hier ook wel gebruikelijk is om een letter: W, van "waiting" op de plaats van je kenteken te plakken. Maar het is dus al geregeld.

Vanmiddag hebben we nog 2 huizen bekeken: 1 valt sowieso af vanwege de ligging en over 1 twijfelen we nog een beetje, hoewel we die wat aan de kleine kant vinden en zeker voor het bedrag wat ervoor gevraagd wordt.

Oh ja, we hebben ook al een vast (NL's!) nummer hier, dus er kan lekker voordelig (lokaal tarief) gebeld worden. Ik mail dit wel door als je het wil hebben.

Gisteren weer een heerlijk stranddagje gehad en naar Guana Bay geweest. Volgens een collega die we daar tegenkwamen was het druk (?). Nou, die is definitely al jaren niet meer in Nederland op het strand geweest! Je lag gemiddeld zo'n 50 meter uit elkaar. In Scheveningen moet je op een zondag met zulk weer bijna op commando wentelen, dus waar hebben we het over.

Op de foto's onze gouden koets (huurauto) en onze nieuwe aanwinst.

wordt vervolgd

• 17 Juni 2008 - 07:23

Guy:

Tja, het is natuurlijk geen Saab ..... ;-)

• 17 Juni 2008 - 16:05

Hanneke:

definitely geen saab nee ... maaaar absolutely een hele mooie auto!
    en een stokbrood ipv een ciabatta??? dat is way ernstiger.. :)

• 17 Juni 2008 - 18:37

Cor Oomen:

wat een slurp bak. ik neem aan dat de benzine op dat eiland geen 1. 62 euro is.
    enne niet te hoge eisen sytellen aan het huisje. John is toch de hele dag werken, Moniek.
    groeten cor.

• 27 Juni 2008 - 06:40

Tineke:

cool zeg, die auto, wij zijn net terug van de canarisch eilanden, dus vandaar wat later een berichtje. het is wel echt genieten daar he? groetjes rob, tineke en nicolle