DIERENLIEFDE? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Monique Wielard - WaarBenJij.nu DIERENLIEFDE? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Monique Wielard - WaarBenJij.nu

DIERENLIEFDE?

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

27 Juni 2008 | Nederland, Amsterdam

And now something completely different: Staaltje dierenliefde

Ook dat is dus Sint Maarten: “ weggegooide hondjes” ,dat was althans gisteren in de krant te lezen, met een foto erbij. In een afvalcontainer, hier op het eiland, waren 6 puppies gevonden. Vandaag lees ik in de krant dat er zich al iemand gemeld heeft om ze alle 6 te adopteren, gelukkig voor deze hondjes!
Dat is dus een groot probleem hier: de honden en katten. Er wordt regelmatig een oproep gedaan om de honden en katten te adopteren vanuit de asiels of een “handje te laten helpen” bij de dierenarts, om het probleem niet nog groter te laten worden. Zeker nu, nu de zomermaanden weer aanbreken en mensen op vakantie gaan of het eiland weer verlaten.

De vijf katten, die hier op het balkon kwamen (nu ff niet vanwege onze loge), zaten op een gegeven moment ook gevangen, hier op het terrein, in vangkooien. Ik had gezien dat ze wel eten en drinken hadden. Na een dag of twee, liepen ze al weer rond (?) Een van de katten had een hap uit zijn oor. Nou weet ik niet of dit er mee te maken heeft dat zo’n beestje dan “geholpen” is. Maar wie dit dan doet??? Geen idee.

Dan mag ook onze loge van geluk spreken dat hij is “gehouden” nadat hij aan was komen lopen bij zijn huidige baasje. En dat er met hem naar de dierenarts wordt gegaan, en dat hij een prima verzorging krijgt. Natuurlijk schiet het wel eens helemaal door met de dierenliefde en is niets te gek, maar wat je hier ziet, daar hebben deze beestjes ook niet om gevraagd.
Ahum, ik doe daar ook een klein beetje aan mee, bedenk ik mij nu (zie foto’s), want ik voer dagelijks suikerdiefjes op het balkon.

Calmos Cafe
Afgelopen weekend hadden John en ik een eilandtoertje gemaakt en geluncht aan de Franse zijde, in Grand Case, op het strand. Bij Calmos Cafe. Het eten is heerlijk hier, met leuke bediening en een geweldig uitzicht. Nou las ik in NL altijd een rubriek bij ons in de krant die heette: “Over de tong”. Iedere week gingen ze van de Rooi Pannen (horecaopleiding) een restaurant in de regio bezoeken (anoniem) en schreven er dan een stuk over met een cijfer van 1 tot 10.
Ik zag, tot mijn genoegen, dat ook de krant hier zo’n rubriek heeft en ja hoor, Calmos Cafe was bezocht! En kreeg een hele goede recensie! Zo goed zelfs, dat de schrijfster (een NL’se?) van het artikel, het verdriet van de verloren wedstrijd van het NL’s elftal, na het eten compleet was vergeten. Haar maaltijd was trouwens met live muziek erbij en dat hadden wij overdag niet.

Het weekend staat weer voor de deur, kijken wat we nu weer gaan ontdekken.

Tot de volgende keer.




  • 28 Juni 2008 - 05:10

    Tineke:

    wat een leven he? en die suikerdiefjes die hebben wij ook gezien op curacao. je kan het toch niet laten om ze wat te geven. dat werd er in die zaak van jaanchies ook gedaan, daar hingen allemaal bakjes en vlogen zo door de zaak heen, die was trouwens gewoon aan alle kanten open. maar leuk is het wel. toch huisdieren dan. nog bedankt voor je mail, ik stuur je er gauw een terug, groetjes rob, tineke en nicolle

  • 28 Juni 2008 - 07:46

    Hanneke:

    thank god, geen foto van zielige puppies.. daar kan ik dus écht niet tegen he..
    maar Boeke is een leukje!! stoer ook..

    Ik zal jullie eens een stoere foto mailen, tis dan wel geen hond, geen kat en geen suikerdiefje, maar wel míjn suikerdiefje..

    xxx
    Han


  • 28 Juni 2008 - 10:08

    Ank Vrienten:

    wat een naar verhaal over de honden en katten daar en dan als tegenstelling die schattige suikerdiefjes.
    iik blijf jaloers als ik die foto's zie.
    groetjes
    ANK

  • 28 Juni 2008 - 10:22

    Marja En Henk:

    Hartstikkeleuk om jullie belevenissen te lezen. We blijven jullie volgen. Onlangs afscheid genomen van Reggy. Zij vertrekken 2 juli a.s. Veel geluk en geniet ervan.(zaterdagmorgen, westervoort en het regent pijpestelen, doeiiiiii)

  • 28 Juni 2008 - 19:06

    Cor Oomen:

    monie4k, tip voor een aardiuge vrije tijds besteding. Begin een dieren asiel. Goud geld mee te verdienen denk ik. Blijf je volgen en john trouwens ook. ps. de vacture mag er uit. Er komt een opvolger of waarnemner net zoals je wilt.
    DE vaderv van Rens Ausems is afgelopen week overleden.
    Eeven iets anders. Teambuilding dag was volgens de deelnemers een succes. Golven en daarna een berg franse fietjes met daaronder een biefstuk. |Niemand kon alle frieten op behalve Guy.

  • 01 Juli 2008 - 11:36

    Inge En Martijn:

    Hallo,
    Na wat surfen op het net kwam ik jullie site tegen.. Leuk... Wij vertrekken 27 augustus naar SXM, maar zitten nog met wat brandende vragen... Zouden jullie in de gelegenheid zijn me even een mailtje te sturen?? Ik hoop dat we dan een stuk wijzer worden...
    Groetjes
    Inge en Martijn
    Inge43@hotmail.com

  • 03 Juli 2008 - 09:41

    Adje Oomen:

    Monique, erg leuk om jullie belevenissen te lezen.Hou jij het maar bij je suikerdiefjes. Ook erg dankbaar, groetjes Adje

  • 07 Juli 2008 - 15:56

    Rielle:

    Hallo,
    je kent me niet maar ik was nieuwsgierig of je mij kunt helpen aan woonruimte te komen voor 2 personen in Sint Maarten? ik verblijf daar een half jaar, van augustus tot februari.
    je kunt altijd mailen. rielle_lovely@hotmail.com
    alvast bedankt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Monique

een digitaal dagboek bijhouden van onze voorbereidingen naar en verblijf op Sint Maarten

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1203
Totaal aantal bezoekers 97316

Voorgaande reizen:

01 Juni 2008 - 02 Juni 2012

Sint Maarten

22 Mei 2009 - 29 Mei 2009

Puerto Rico

Landen bezocht: